Regulamin 2025

Amatorska Liga Piłki Nożnej w Kórniku
Regulamin rozgrywek na sezon 2025

§1 

Postanowienia ogólne

  1. Organizatorem rozgrywek ALPN jest Stowarzyszenie UKS Jedynka – Kórnik.
  2. Ewentualne spory związane z meczami i kwestie nieuregulowane niniejszym regulaminem ALPN rozstrzyga organizator rozgrywek – Zarząd Stowarzyszenia UKS Jedynka – Kórnik.
  3. Opiekę medyczną oraz ubezpieczenie zawodników zabezpieczają drużyny we własnym zakresie.
  4. Sędziów opłaca Organizator ALPN.
  5. Spotkania rozgrywane są na boiskach drużyn zgłoszonych do ligi lub na boiskach wyznaczonych przez Organizatora Ligi. Obowiązkiem drużyny jest posiadanie boiska, na którym rozgrywać będzie mecze jako gospodarz.

§2
Zgłaszanie drużyn do rozgrywek

  1. Do rozgrywek ALPN zgłaszać mogą się drużyny z terenu gminy Kórnik, lub, za zgodą organizatora, drużyny spoza terenu gminy Kórnik. Ponoszą one wówczas wszystkie koszty uczestnictwa w lidze.
  2. Do rozgrywek mogą być zgłoszeni zawodnicy w wieku od 16 lat (rocznikowo), nie posiadający przeciwwskazań zdrowotnych oraz nie figurujący na listach zgłoszeń klubów sportowych w ewidencji OZPN na bieżący sezon rozgrywek ligowych, pod groźbą wykluczenia z rozgrywek całej drużyny. Zakaz odnośnie OZPN nie dotyczy maksymalnie 3 zawodników – dotyczy to również zawodników reprezentacji szkoły, zgłoszonej w OZPN (do momentu ukończenia nauki).
  3. Zawodnicy niepełnoletni, którzy w dniu rozpoczęcia rozgrywek nie mają ukończonego 18 roku życia, zobowiązani są uzyskać zgodę rodziców/opiekunów prawnych na grę. Zgodę tą kapitan/kierownik drużyny zobowiązany jest dostarczyć wraz z listą zawodników. Formularz zgody znajduje się na stronie internetowej organizatora.
  4. Warunkiem uznania drużyny za drużynę z terenu gminy Kórnik jest posiadanie w składzie maksymalnie 7 osób, które nie są mieszkańcami gminy Kórnik.
  5. Zgłoszenia członków drużyn na następuje na listach imiennych, drużyna może zgłosić maksymalnie 30 zawodników. Drużyny zobowiązane są na listach zgłoszeń podać imiona, nazwiska, PESEL oraz adres zamieszkania zawodników.
  6. Lista zgłoszeń obowiązuje przez całą rundę. Ewentualne uzupełnienia lub zmiany możliwe są po wpłaceniu opłaty 20 zł od każdej zmiany na konto organizatora oraz dostarczenia uzupełnionej listy zawodników.
  7. Zawodnicy mogą przechodzić z jednej drużyny do drugiej po zakończonej rundzie. W przypadku zgłoszenia zawodnika przez 2 drużyny, obowiązuje decyzja zawodnika.
  8. Warunkiem przystąpienia drużyny do rozgrywek jest dostarczenie listy zawodników z danymi wymaganymi przez organizatora oraz wpłacenie w terminie określonym przez organizatora rozgrywek opłaty startowej. Brak listy i wpłaty skutkuje niedopuszczeniem drużyny do rozgrywek.
  9. Drużyny z terenu gminy Kórnik wpłacają startowe w wysokości ustalonej 780,00 złotych). Drużyny spoza terenu gminy Kórnik zobowiązane są wpłacić kwotę 1400,00 złotych.
  10. W kwotę wpisowego wliczone jest również ubezpieczenie zawodników od skutków kontuzji.

§3
Zasady prowadzenia rozgrywek, punktacja i klasyfikacja zespołów.

  1. Rozgrywki w sezonie 2025 rozegrane zostaną w jednej lidze, w dwóch rundach: wiosennej i jesiennej.
  2. Terminarz rozgrywek ustala Organizator Ligi.
  3. Punktacja drużyn: za zwycięstwo 3 pkt., za remis 1 pkt., porażka 0 pkt.
  4. Klasyfikacja końcowa drużyn: mistrzostwo ligi zdobywa drużyna, która zdobyła największą liczbę punktów sezonie. W przypadku uzyskania równej liczby punktów o zajętym miejscu decydują:
    a) przy dwóch zespołach:
    • ilość zdobytych punktów w spotkaniach pomiędzy tymi zespołami,
    • korzystniejsza różnica bramek między zdobytymi i utraconymi bramkami w bezpośrednich spotkaniach tych drużyn
    • korzystniejsza różnica między zdobytymi i utraconymi bramkami w ciągu całego sezonu,
    b) przy więcej niż dwóch zespołach przeprowadza się dodatkową punktację wyłącznie między zainteresowanymi zespołami.
  5. Drużyny przed rozpoczęciem meczu wypełniają protokół meczowy – każda z drużyn zobowiązana jest posiadać na każdy mecz kopię listy zawodników zgłoszonych do rozgrywek; z listy wykreśla się zawodników nie grających w danym meczu – musi to nastąpić najpóźniej przed rozpoczęciem 2 połowy meczu. Listy zawodników obu drużyn wraz z wpisanym wynikiem, podpisami kapitanów i uwagami z meczu stanowi kompletny protokół meczowy. Obowiązek posiadania protokołu spoczywa na gospodarzu meczu, dostarczenie go do Organizatora Ligi spoczywa na sędziach.
  6. Jeżeli w meczu dojdzie do kontuzji zawodnika (złamania, zwichnięcia, etc) informacja ta musi znaleźć się w protokole meczowym; kierownik drużyny lub sam poszkodowany zobowiązany jest jak najszybciej powiadomić o tym fakcie powiadomić przedstawiciela organizatora – tel. (600 30 60 91) lub na e-maila: maciej@brylewski.pl.
  7. Po zakończeniu pierwszej połowy meczu kapitan drużyny gospodarzy przedstawia sędziemu całkowicie wypełniony protokół. Zmiany w protokole można przeprowadzać do końca przerwy. Jeśli protokół nie zostanie dostarczony sędziemu, drużyna, która zawiniła, zostanie ukarana stratą punktów.
  8. Uwagi do protokołu drużyny mogą wnosić do zakończenia meczu. W szczególności dotyczy to uwag odnośnie gry zawodników nie zgłoszonych przez drużynę oraz gry w nieregulaminowym obuwiu lub bez ochraniaczy. W razie takich uwag sędzia zobowiązany jest przerwać mecz i wyjaśnić sytuację zgodnie z zapisami regulaminu. Uwagi dotyczące wymienionych sytuacji, zgłoszone po zakończeniu meczu nie będą przez Zarząd Ligi rozpatrywane.
  9. Każdy z zawodników zobowiązany jest posiadać na meczu dokument tożsamości w celu weryfikacji danych osobowych. Jeśli zawodnik nie będzie posiadał takiego dokumentu, a będą wątpliwości, co do jego tożsamości, to nie zostanie on dopuszczony do gry; jeśli już rozpoczął grę, to mecz może zostać zakończony zwycięstwem drużyny przeciwnej.
  10. Sędzia na żądanie jednej z drużyn zobowiązany jest przeprowadzić weryfikację tożsamości zawodników. Jeśli po przeprowadzonej weryfikacji kapitanowie nie będą mieli zastrzeżeń do składów drużyny przeciwnej, to nie można zgłaszać uwag do protokołu dotyczących zawodników.

§4
Przepisy gry

  1. Mecze prowadzi jeden sędzia.
  2. Drużyny liczą 11 zawodników wraz z bramkarzem.
  3. Drużyny obowiązują koszulki z numerami, które w danej drużynie nie mogą się powtarzać.
  4. Przed meczem każda z drużyn zobowiązana jest sporządzić listę zawodników biorących udział w meczu, podając imię i nazwisko zawodnika oraz numer koszulki.
  5. Czas gry 2 x 45 min z przerwą 15 min. Mecze rozgrywane są piłką nożną nr 5, którą zapewnia drużyna gospodarzy.
  6. Zmiany nielimitowane, lotne.
  7. Sędziowie nie odgwizdują „spalonych”.
  8. Obowiązuje bezwzględny zakaz gry w butach z kołkami metalowymi oraz korkami plastikowymi o długości powyżej 9 mm. Za grę w niedozwolonym obuwiu zawodnik zostanie ukarany czerwoną kartką.
  9. Obowiązuje nakaz gry w ochraniaczach na łydki. Za grę bez ochraniaczy zawodnik zostanie ukarany żółtą kartką.
  10. W pozostałym zakresie obowiązują przepisy PZPN, za wyjątkiem kar wymienionych w §5.

§5
Kary, dyskwalifikacje

  1. Zawodnicy za łamanie przepisów gry, w tym niebezpieczną grę, niesportowe zachowanie, wulgarny język i uwagi wobec sędziego mogą otrzymać:
    • żółtą kartkę; druga żółta kartka oznacza otrzymanie kartki czerwonej,
    • czerwoną kartkę, równoznaczną z wykluczeniem z gry do końca meczu,
    • otrzymanie kartki czerwonej skutkuje pauzowaniem w meczu następnym – dotyczy to również kartki otrzymanej za 2 kartki żółte,
  2. Drużyna, która spóźni się na mecz powyżej 0,5 godziny, przegrywa spotkanie walkowerem.
  3. W przypadku dojścia na boisku do bójki między drużynami, drużynom grozi obustronny walkower (decyzję podejmuje Zarząd Ligi po wysłuchaniu opinii sędziego), a w przypadku gdy dana drużyna powtórnie wda się w kolejną bójkę, wykluczenie z rozgrywek.
  4. W przypadku zachowania kibiców drużyn w sposób, który zagraża bezpieczeństwu grających i zasadą fair play , sędzia zarządza przerwę w meczu, prosi kapitanów drużyn o uspokojenie kibiców. Jeśli działania te przyniosą skutek, mecz trwa dalej. W innym przypadku sędzia kończy mecz, a decyzję o rozstrzygnięciu meczu (powtórzenie, utrzymanie wyniku, walkower), podejmuje Zarząd Ligi.
  5. Drużyna, która trzykrotnie nie stawi się na wyznaczone terminarzem rozgrywki Ligi, decyzją Organizatora Ligi zostaje wykluczona z rozgrywek. Wyniki meczów rozegranych przez tą drużynę zostaną anulowane.
  6. Ewentualne wyższe kary wobec zawodników i drużyn może orzec Organizator Ligi na pisemny wniosek sędziów.
  7. Jeśli w drużynie zgłoszonej do rozgrywek ALPN zagra zawodnik nieuprawniony do gry zgodnie z regulaminem ALPN, w takiej sytuacji, drużyna zostaje ukarana walkowerami we wszystkich spotkaniach, w których ten zawodnik wystąpił.

§6
Postanowienia końcowe

  1. Jeśli któraś z drużyn nie może z przyczyn losowych rozegrać meczu w terminie wyznaczonym przez organizatora, to za zgodą drużyny przeciwnej może on zostać przełożony na inny termin odpowiadający obu zespołom. O przełożeniu meczu należy powiadomić organizatora z 4 dniowym wyprzedzeniem. Mecz przełożony należy rozegrać do końca trwania rundy; w przeciwnym wypadku drużyna, która wnioskowała o przełożenie meczu, przegrywa mecz walkowerem. Meczu w ostatniej kolejce rundy jesiennej nie można przełożyć.
  2. Sprawy nieuregulowane niniejszym regulaminem rozstrzyga Organizator Ligi.